LA TELE AMOR I ODI


Si fem un repàs pels diversos canals de televisió ens podem trobar amb el següent panorama:

La 1: Programa recordatori del passat, bé a través d'alguna sèrie, bé a través de programes de música de fa 20 o 30 anys, algun que altre debat i alguna peli això si sense publicitat.

La 2: Entrevistes a assenyats savis i documentals d'animals a dojo.

Tv3: Gent parlant d'independència i algun que a altre programa de conya i publicitat.

Canal33: Programació infantil

Tele 5: Reality shows, discussions entre contertulians de realitys shows , Jorge Javier Vázquez, Las Campos i publicitat.

Antena3: Sèries de producció pròpia i Tu cara me suena i publicitat

Cuatro: Més realitys shows, pelis, alguna sèrie rebotada de Tele5 i publicitat.

8TV: Gent parlant d'independència i del Barça, programes que son la cara catalana de Tele5 i sèries i pelis rebotades d'aquesta mateixa Tele, ah! si i publicitat.

La Sexta: Gent parlant de política sobretot de Podemos, pelis i sèries re-rebotades de Antena 3 i publicitat.


Dmax: Documentals més o menys interessants segons el gust de cadascú i no tanta però també publicitat.

La resta a partir d'aquí son repeticions i més repeticions de tot allò anteriorment citat.

Hi han 4 o 5 grans corporacions que dominen el mon de la televisió i es passen els programes d'una a l'altra i repeteixen sèries i pel·lícules fins el fastigueig. No sols repeteixen programes si no que d'una mateixa sèrie emeten varis capítols, a un del capítols una persona està morta doncs al capítol següent està viva i al següent veus com la maten, el més frepant de tot això es que emeten en bucle o sigui que veus 3 o 4 capítols i el que fa 5 es el mateix que han emès fa una estona, es a dir que la repetició no és només d'un canal a l'altra si no en el mateix canal i durant un període de poques hores.

El primer cop que em vaig trobar amb aquesta presa de pel vaig tenir la mateixa sensació que quan va morir Joan Pau I, recordo que vaig sortir al carrer i vaig veure la portada d'un diari i vaig pensar “Alça mira aquests posant a vendre diaris de fa un mes” perquè feia menys d'un mes la portada era quasi la mateixa “Mor el Papa” va ésser un déjà vu contundent, pensava que havia donat un salt enrere en el temps, ara ja m'he acostumat a la presa de pel de les teles.

L'altra motiu de fastigueig és la publicitat, de vegades me'n oblido de què estava veien i a quin canal, perquè quan comencen amb els blocs monolítics de publicitat aprofito per fer qualsevol cosa, des-de preparar el dinar o el sopar fins a menjar-me'l i evidentment fer un pipi o el que s'escaigui.

Encara bo que hi ha gent bondadosa que te canals de pagament i tenen la paciència de gravar-me cosetes

Es evident que aquesta radiografia es esquemàtica, emeten mes coses de les enumerades, però a grans trets és el que les caracteritza, en termes generals una birria de programació.

No sé que els ha donat, però semblen embogits per les sèries de producció pròpia, es venten d'haver-les produït i fora alguna excepció totes semblen igual i comparteixen actrius i actors, o son una espècie de copies de aquelles mítiques “Los bingueros” però en modern, he de reconèixer que la meva opinió només es basa en els escassos moments en que passo per damunt d'algun canal mentre faig zapping, no sóc objectiva, en termes generals no m'agrada ni el cine ni les sèries espanyoles, no estic fent una diferenciació entre Espanya i Catalunya és una generalització, a més el cinema català és bastant escàs i la meva opinió al respecte es encara menys vàlida que la que fa referència al espanyol.

Tinc una relació d'amor odi amb la tele, no la suporto però no puc viure sense ella que hi farem és la meva paranoia particular.